Formål: Formålet er at varetage samarbejdet med vores kunder, herunder oprette kundeemner og jobs (levere serviceydelser og rådgivning), fakturere, foretage kvalitetskontroller, samt administrere, styre og udvikle vores forretning mht. at kunne varetage vores daglige drift.
Registreret: Kunden og kundens eventuelle ejere samt eventuelle kontaktpersoner hos kunden.
Kategorier af personoplysninger: Vi behandler almindelige personoplysninger, herunder oplysninger om navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse på kunder og kunders ejere samt navn, titel, telefonnummer og e-mailadresse på eventuelle kontaktpersoner hos kunden.
Modtagere: CL Smed A/S videregiver kun personoplysninger til professionelle rådgivere, herunder revisorer, samt offentlige myndigheder, såfremt CL Smed A/S bliver det pålagt. Herudover videregiver CL Smed A/S ikke oplysninger til tredjeparter, men vi benytter databehandlere, herunder it-leverandører, som vi overlader personoplysninger til. Vi indgår databehandleraftaler med alle databehandlere for at sikre den nødvendige sikkerhed.
Behandlingsgrundlag: Behandlingen af personoplysninger er nødvendig for at kunne opfylde aftalen med kunden eller gennemføre foranstaltninger på kundens anmodning forud for indgåelse af aftalen, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.
Endvidere er behandlingen nødvendig, for at vi kan forfølge en legitim interesse i at kunne varetage kundesamarbejdet, administrere, styre og udvikle vores forretning og ydelser, fx identificere kundebehov og forbedringer i serviceleverancen, varetage drift og vedligeholdelse af it-systemer, som er stillet til rådighed for eller benyttes som led i serviceringen af kunden, samt hosting, administration og styring af vores hjemmeside, systemer og applikationer og foretage statistisk behandling og forretningsudvikling, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Hvor personoplysningerne stammer fra: Kunden og kundens eventuelle ejere, samt eventuelle kontaktpersoner hos kunden.
Hvor længe opbevares oplysningerne: Vi opbevarer oplysningerne i 5 år, regnet fra udgangen af kalenderåret for det seneste job/samarbejde, medmindre særlige forhold betinger en kortere eller længere tids opbevaring.
Kontaktpersoner slettes hurtigst muligt, efter vi er blevet bekendt med, at de ikke længere er ansat hos kunden.